Tu i jo, living style

tu i jo

Títol: Tu i jo, living style
Autor: Marcel Pujol
Any de publicació: 2014
Editorial: Aurifany
Pàgines: 251
ISBN: 978-84-616-9182-2 

Les desgràcies mai vénen soles. Segurament per això, la vida del Siscu deixa bastant a desitjar: advocat amb vocació de cineasta, treballa fent hamburgueses i s’ha quedat sense parella després de descobrir que la nòvia l’enganya. Amb aquest punt de partida arrenca Tu i jo, living style, un llibre de mirada àcida que plasma les frustracions  de la generació que va créixer amb Son Goku, El Senyor dels Anells i Superman.

Cada moment rellevant de la vida d’en Siscu configura un capítol de la novel·la, que es passeja amunt i avall per la seva memòria amb una veu propera, fresca i àgil. És ell mateix qui narra la imposició dels pares a l’hora d’escollir una carrera, els àpats compartits amb uns sogres insuportables i les nits de festa més esbojarrades. En una Barcelona cosmopolita però precària, el noi veu com els somnis se li difuminen i s’ha d’enfrontar a una solitud que li ha vingut de sobte. Però les circumstàncies no exclouen l’humor. El llibre està esquitxat d’ironia, que pren forma amb les versions de fragments cinematogràfics que complementen els capítols. Ara bé, la comèdia vira cap al drama a les darreres pàgines i incorpora una perspectiva menys amable de la vida.

Un dels punts més positius del llibre és la inevitable identificació amb el protagonista, sobretot si s’ha nascut entre els 80 i els 90. Aquest tret, juntament amb la quotidianitat que relata en Siscu, fa que la novel·la generi fàcilment vincles amb el lector més cinèfil i serièfil, però també amb aquelles persones que comparteixen els dubtes existencials del jove. L’afany de supervivència és el motor del llibre, que segueix una trama atractiva però grinyola per culpa d’una prosa immadura, certs elements de l’estructura i alguns errors ortogràfics. Tot i això, l’essència vitalista de la història construeix un retrat fidel d’una generació amb ganes de fer moltes coses.

Anuncis

One thought on “Tu i jo, living style

  1. El llibre té coses a polir, és cert, i per la manera com està escrit és difícilment comparable amb altres, per això a la meva ressenya vaig dir que és un llibre distret (i impossible no sentir-s’hi identificat), però perquè l’autor demostri algunes maneres que apunta, cal que escrigui d’una altra manera més madura i que també se’n surti. Haurem d’esperar les seves noves aportacions, però jo vaig passar una bona estona llegint-lo.

Deixa un comentari

