Wilt

Wilt

Títol: Wilt
Autor: Tom Sharpe
Any de publicació: 2009
Editorial: La Butxaca
Pàgines: 229
ISBN: 9788499300054

Tom Sharpe abaixa els pantalons a la societat britànica, i ho fa sense embrutar-se les mans. L’absurditat i l’estupidesa condueixen les giragonses de Wilt, un relat destructiu sobre els matrimonis infeliços però condemnats a viure junts fins que la mort els separi. Entregat a les escenes més salvatges i políticament incorrectes, Sharpe ataca la tediosa existència de dos éssers mediocres amb una trama d’embolics recargolats i fulminants, que porten fins a l’extrem l’estratègia terapèutica de riure’s de les desgràcies dels altres.

La vida de Henry Wilt és grisa de dalt a baix. Humiliat dia rere dia pels seus alumnes del centre de formació professional on treballa, l’escenari que l’espera a casa no és gaire més atractiu. Wilt està encadenat a una mestressa de casa enlluernada i obsessiva de la neteja, que fuig amb una nimfòmana mentre el seu marit rumia quin crim li surt més a compte per desfer-se de l’esposa. Atrapat en els efectes d’una fantasia que de sobte esdevé realitat, Wilt s’enreda en un reguitzell de trampes i fets cada vegada més enrevessats que el faran anar de corcoll i arrencaran més d’un somriure al lector.

El to àcid i estripat de Wilt modela una història explosiva que desborda de sexe, barrabassades i disbarats. L’estil de Sharpe, però, és fàcil preveure i un cop s’enganxa la seva estratègia narrativa no resulta gens complicat endevinar com acabarà tot plegat. Les redundàncies finals de la història són divertides i alhora inevitables, deixant entreveure que la resta d’entregues de Wilt seguiran paràmetres similars i tenen poques novetats per descobrir.

2 thoughts on “Wilt

  1. Llegeixo la teva ressenya i m’expliques les coses bones que no vaig saber veure al llibre. Explicat per tu sembla una bona obra, i a mi no em va causar tan bona impressió, però li has sabut trobar els punts positius, realment no puc dir que faltis a la veritat en cap moment, però jo el vaig deixar pitjor. M’hauré de plantejar molt seriosament això de llegir amb segons quin estat d’ànim, perquè em sembla que no estic tan receptiu com hauria, i en veure les ressenyes que feu alguns de llibres que ja he llegit penso que no els vaig saber entendre i no vaig aprofitar la lectura.

Deixa un comentari

