Maldito karma

Títol: Maldito karma
Autor: David Safier
Any de publicació: 2009
Pàgines: 320
ISBN: 9788432228582 

Les trenta primeres pàgines d’aquesta obra són excepcionals. Amb una trama magnètica, una veu narrativa carregada d’humor i acció sense aturador, Maldito karma es presenta com una obra trepidant. Tanmateix, a partir de la pàgina trenta-u la història salta al buit estrepitosament i inicia una caiguda en picat que culmina amb un final artificialment infantil, talment un conte per a criatures.

Maldito karma és una novel·la original pel que fa a la seva protagonista, Kim Lange. Més enllà de l’èxit professional de Kim, que presenta un programa de televisió, de tenir un caràcter extremadament egoïsta i de la manca de dedicació cap a la seva família, la protagonista ressalta perquè és morta. Partint de la seva defunció, l’obra relata l’evolució de Kim en la cadena del Nirvana i com la presentadora es reencarna en formiga, conillet d’Índies i cadell de gos, entre altres animals.

Una de les poques particularitats que salva l’obra és la seva veu narrativa. Escrita en primera persona, l’humor i la sàtira sorgeixen constantment en les trifulgues de Kim, aportant-hi un cert encant malgrat el to adolescent del relat. D’altra banda, també és lloable la capacitat de Safier per a desenvolupar una narració carregada de tocs femenins i amb una perspectiva molt concreta i orientada a les dones, tenint en compte que l’autor és un home.

Maldito karma és una obra de sala d’espera, per llegir si no es té res millor a mà i es busca una lectura àgil i entretinguda però buida de contingut. Res més.

Anuncis

4 thoughts on “Maldito karma

  1. Si no l’he llegit justament és perquè tothom m’ha dit el mateix que dius tu, comença increïble, però després es perd totalment. Només per aquest punt d’inflexió ja faria gràcia llegir-lo! Almenys fins la pàgina 31. Només conec una persona a qui va entusiasmar fins el final, però no té massa credibilitat, així que em sembla que passo.

  2. L’he llegit, i estic molt d’acord amb la teva crítica.
    però em va semblar una història original i amb humor ben narrada.

  3. Jo també l’he llegit i comparteixo la teva opinió 100%. Vaig llegir fa un temps Jesus m’estima, del mateix autor, i crec que és pitjor encara, segueix el mateix ritme, bones pàgines d’una història amb bon fonament al començament per acabar fins i tot avorrint.

  4. Jo també l’he llegit i a mi no em va agradar gens, la trobo fluixa, no fa riure i a estones crec que és una mica penoseta i tot, no sé, és només una opinió.

Deixa un comentari

