Dune

Títol: Dune
Autor: Frank Herbert
Any de publicació: 2008
Editorial: De Bolsillo
Pàgines: 704
ISBN: 9788497596824

Indispensable per als amants de la ciència-ficció, Dune és el clar exemple d’una obra que reflecteix perfectament el gènere. En un planeta inhòspid on el desert ho inunda tot, el destí preestablert de l’hereu ducal marca l’evolució d’una història plagada de conflictes per dominar l’univers. Dune és una novel·la de batalles i aventures, on la jerarquia dels governants es veu amenaçada per un protagonista amb qualitats extraordinàries i aferrat a la supervivència. Traïcions, sospites i desconfiança es barregen amb unions familiars forjades amb força i el convenciment que les coses han de sortir d’una manera determinada. Malgrat la presència contínua d’emocions humanes, però, Dune recull un conglomerat de personatges amb característiques excepcionals que denoten l’elevada capacitat imaginativa de l’autor.

En aquest sentit, Herbert muta la realitat i construeix un món paral·lel amb una base comuna, la lluita per als propis interessos com el màxim exponent de l’ésser humà. La trama és trepidant i farcida d’acció, malgrat que segueix una tendència lineal i culmina sense grans sorpreses. Tanmateix, més enllà de mantenir l’atenció del lector, Dune destaca per esdevenir, gràcies a la precisa construcció d’un escenari estrany però amb trets reconeixibles del món que ens envolta, una de les obres de ciència-ficció de referència.

4 thoughts on “Dune

  1. Ets la segona dona que en sento parlar força bé, i espero que no se’m malinterpreti, però no hi ha tantes dones aficionades a la ciència ficció, i això em dóna garanties. És una d’aquelles obres que estan allà i potser no els fas massa cas, però amb una empenteta potser fas un pensament. I això m’ha passat. El tindré en compte, que de tant en tant també m’agrada transportar-me a móns inventats, tot i que certament, jo tampoc sóc un gran fanàtic del gènere.

  2. Vaig parar boja fa uns anys buscant-los per en Martí. No l’he llegit però tenim tota la saga a casa. Potser alun dia m’hi hauria de decidir, segurament m’agradaria

  3. Em passa el mateix que Mireia, la meva germana és una addicta a la ciènciaficció, i crec que els té tots, i jo no acabo de decidir-me mai. Potser aquest estiu.

  4. Tal i com diu la Mireia, he llegit tota la saga; i això només s’aconsegueix amb un bon llibre d’inici, com es aquest cas

Deixa un comentari

