Juego de tronos

Títol: Juego de tronos: Canción de hielo y fuego 1
Autor: George R. R. Martin
Any de publicació: 2006
Editorial: Gigamesh
Pàgines: 789
ISBN: 9788496208377

Enganxa. L’estil narratiu és simple, els personatges no són extremadament profunds i tendeix a fer ús del diàleg per agilitzar la lectura. D’acord, però enganxa. Juego de tronos té reminiscències d’El Senyor dels Anells i en part recorda a El nombre del viento, tot i que no assoleix el mateix nivell d’excel·lència de les dues obres. Tanmateix, el primer llibre de George R. R. Martin és capaç d’arrencar amb força un ventall d’històries paral·leles que atrapen el lector més actiu i dinàmic. Entre la literatura fantàstica i la novel·la històrica, Juego de tronos ens transporta en un escenari semblant al de l’Edat Mitjana però amb tocs de màgia que donen color a una novel·la èpica.

En la primera obra de la saga, l’autor desplega les vides d’uns personatges que ràpidament atrauen al lector. Malgrat les més que probables dificultats inicials per aclarir-se amb els vincles entre els protagonistes, no és complicat endinsar-se en la novel·la. Juego de tronos s’inspira en les històries de reis i cavallers per traçar un garbuix de conflictes, lluites i enfrontaments entre uns protagonistes que comparteixen objectiu: aconseguir el poder.

Com resulta evident, l’obra de R. R. Martin no se surt del cànon que caracteritza aquest tipus de novel·les; les escenes de sexe, guerra, traïcions i confabulacions són la disfressa de Juego de tronos, que amaga les enveges, la ràbia i l’ambició d’uns personatges en part molt innocents. La gràcia de la novel·la, però, rau en les incipients connexions entre els protagonistes, que aparentment es troben allunyats però que, en realitat, són més propers del que sembla.

3 thoughts on “Juego de tronos

  1. Tothom en parla, i jo de moment em resisteixo perquè em fa mandra i perquè té moltes parts, i si m’agrada no llegiré altra cosa. He vist l’efecte que ha fet en la gent del meu voltant…

    Per altra part, dir-te una cosa que segur que saps. D’aquí a un mes, si fa no fa, arriba a les llibreries la segona part de ‘El nombre del viento’ en castellà i en català!!! Jo l’espero amb candeletes de fa temps. De seguida que hi sigui, aniré a per ell. Però m’han dit que és més llarg i a estones força pesat. Veurem el què. Però no deixarem en Kvothe a l’estacada, oi?

  2. Em fa una mica de mandra, però s’haurà de llegir perquè tothom en parla, això sí, he llegit crítiques de tot tipus… no sé, no sé

  3. Hola, jo m’he llegit tots els llibres de la saga, menys l’últim que encara no l’han traduït. M’han atrapat moltíssim. Els he trobat molt entretinguts i escrit amb prou habilitat per no perdre’t dins aquest món de personatges i personatges. També he trobat encertada la fragmentació en capítols, on veus la història des de diferents punts de vista i, on els dolents molt dolents demà poden no ser-ho tant, i els bons poden arribar a ser no tan bons. Més igual si és o no és un llibre brillant, es deixa llegir molt bé i crea addicció (que ja és molt).

Deixa un comentari

