La caçadora de cossos

Títol: La caçadora de cossos
Autora: Najat El-Hachmi
Any de publicació: 2011
Editorial: Columna
Pàgines: 240
ISBN: 978-84-6641-226-1

Aquest cop, El-Hachmi no se n’ha sortit. La caçadora de cossos és un batibull d’experiències sexuals on la càrrega eròtica és nul·la i cada situació adopta un to més degradat i desagradable que l’anterior. La protagonista de l’obra, una dona que combina una feina a temps parcial d’elaboració de pizzes amb la neteja de cases, narra monòtonament les seves trobades sexuals amb homes desconeguts que fins i tot li produeixen fàstic. Així, la història transcorre entre encontres fortuïts i unions espontànies que provoquen una sensació de pesantor cada cop més gran a mesura que s’avancen les pàgines.

La qualitat de l’estil narratiu no aconsegueix combatre de forma victoriosa amb la manca d’un fil argumental potent i amb l’absència d’uns personatges ben construïts, d’aquells que enamoren el lector. El-Hachmi empra una veu pròpia que no li acaba de sortir bé i que desemboca en un garbuix de pàgines escrites on el lector deambula sense cap mena d’interès i totalment desencantat.

3 thoughts on “La caçadora de cossos

  1. Hola, vaig llegir “L’últim patriarca”, em va agradar però el final el vaig trobar massa resignat (la dona no acaba de donar el salt definitiu cap a la llibertat) i això no em va acabar de convèncer.

    He tingut “La caçadora de cossos” a les mans i no m’ha fet el pes, és un llibre que no m’atrau. Després de la teva ressenya veig que he fet ben fet en no llegir-lo.

    Dimecres 7 de setembre l’autora vindrà a la biblioteca de Sant Quirze de Vallès a les 18,30. T’ho comento per si t’interessa.

  2. Hola,

    Quina llàstima perquè, com a Quadern de mots, també em va agradar L’últim patriarca. A més, estic d’acord en la debilitat del final: em sembla molt poc creïble. En canvi, em va sorprendre la manera de contar les coses tan captivadora, la distribució en capítols curts i la narració dels costums sexuals al Marroc. La pensava llegir, però esperava una línia similar a l’anterior; millor saber-ho.

    Toni – BlocdelCal

    Hi ha algun apartat per fer-se’n seguidor?

Deixa un comentari

