Crim en directe

La tendència de Camilla Läckberg a treure llibres de la saga Hëdstrom està esdevenint cada cop més constant, amb el risc de convertir-se en una “autora best-seller”, és a dir, una escriptora mediocre que empra la mateixa fórmula insubstancial per enganxar un lector poc crític. Tanmateix, haig de confessar que amb Crim en directe aquest perill es desmenteix i Läckberg demostra, un cop més, tot el seu potencial com a escriptora.

En aquest cas, Patrick Hëdstrom s’enfronta a una història d’assassinats múltiples amb una característica comuna, però aparentment desvinculats entre si. L’escenari que envolta Hëdstrom, Fjällbacka, ha patit un daltabaix amb l’arribada d’un equip de televisió que s’estableix a la ciutat per fer un programa tipus Gran Hermano. Aquest petit obstacle, juntament amb la corrupció d’un alcalde egoista i les dificultats de gestió de la seva vida personal, fan anar de cap l’afable protagonista de la saga.

Crim en directe adquireix una dinàmica menys perceptible en les altres novel·les de la saga, que atorga un ritme trepidant als fets i impedeix l’estancament de l’argument. Läckberg incrementa el nombre de personatges respecte obres anteriors sense abandonar la veu de cada protagonista, que incorpora una perspectiva diferent en saltar de l’un a l’altre sense biaixos. La combinació entre una intriga potent i la quotidianitat de les vides dels personatges crea una història multidimensional, que fa rumiar el lector i a la vegada li arrenca algun somriure amb els maldecaps rutinaris de la parella ja coneguda per als amants de l’obra de Läckberg.

3 thoughts on “Crim en directe

  1. L’argument m’ha semblat molt interessant! Però a veure, aquest és el segon de la saga, no? Els han traduït en un ordre incorrecte, del primer van passar al tercer, després el quart, i finalment va arribar el segon. Jo tinc el tercer a casa, però m’espero a que surti el segon en butxaca. A veure si és aviat.

    El que passa és que a mi no m’emociona tant com a tu això de que m’expliquin la vida i miracles dels personatges. De fet em sobra força, però al primer (l’únic que he llegit per ara), la Läckberg ho feia amb estil.

    • Doncs la veritat es que no sé quin és exactament l’ordre, els he anat llegint a mesura que em queien a les mans. No és una autora que apassioni, però com bé dius trobo que té estil a l’horari d’explicar les històries dels personatges. Ens llegim!

  2. Em sembla que em vaig equivocar, ahir vaig passar per l’FNAC i em sembla que el segon és ‘Els crits del passat’, que encara no està traduït al català en butxaca. El que tu has llegit ara és el quart. Però bé, veig que a tu l’ordre t’és igual!

Deixa un comentari

