No parlis de mi quan me’n vagi

Excessivament críptica i sense un fil argumental, No parlis de mi quan me’n vagi esdevé una obra embolicada i espessa per al lector. La novel·la parteix d’una cita, un sopar entre antigues amistats amb un passat convuls i fosc, per endinsar-se en la personalitat de cada personatge i fer així una regressió a les seves vivències més tèrboles. Tanmateix, la novel·la és un grapat d’experiències, pensaments i emocions desordenades que configuren un caos convuls i poc entenedor.

A mesura que avancen les pàgines, la introspecció dins cada protagonista es fa cada cop més profunda sense establir, però, un camí que condueixi la lectura cap a un destí concret. D’aquesta manera, l’obra va endavant i endarrere sense proporcionar explicacions de tals regressions i generant, en comptes de passió per la lectura, un mal de cap i un malestar poc agradables.

Cal reconèixer, però, que l’estil narratiu de la novel·la és força bo, fet que li atribuiria un valor afegit si no fos perquè la història en si falla des del principi. L’absència quasi bé absoluta de diàlegs i un constant remolí de pensaments dels personatges, juntament amb la resurrecció d’aquells que ja són morts i la presència d’éssers fantàstics, fan de l’obra una novel·la poc atractiva i pesada.

5 thoughts on “No parlis de mi quan me’n vagi

  1. Hola, justament aquesta novel•la l’he tingut a les mans en dues ocasions i no sabria dir perquè l’he acabat tornant al prestatge. Pel que dius no sembla massa interessant, doncs, el deixo aparcat.
    Fins aviat.

  2. Jo la vaig començar amb molt d’entusiasme, però vaig anar-lo perdent a mesura que llegia, no vaig acabar d’entrar-hi, i em sap greu.

  3. Noies, gràcies per les vostres opinions, que jo també tindré en compte!

    Bones lectures (sempre que sigui possible…).

    SU

  4. precisament la tinc entre mans i coinicdeixo totalment amb tu. La vaig agafar amb motes ganes, però la trobo bastant caòtica. Hi ha algunes refelxions que són molt atractives ( les que van sobre la fotografia, per exemple) pero tot plegat queda massa deslligat. Seguiré llegint ….

Deixa un comentari

