A sang freda

Obra mestra del periodisme i de l’assaig. Basat en fets reals, Truman Capote parteix d’un crim dels anys 50 per repassar amb una precisió fascinant tots els detalls anteriors i posteriors dels fets. L’obra recorre tota la trajectòria dels assassins, com també la història de les víctimes i dels testimonis en una narració lleugera que és alhora una anàlisi profunda i específica dels esdeveniments.

L’assassinat de tots els membres d’una família en una mateixa nit és el punt neuràlgic de l’obra, on conflueixen criminals, víctimes, policies i testimonis. Amb aquest punt de partida, Capote fa una panoràmica dels fets per endinsar-se en la vida de totes les persones involucrades en l’assassinat, tan directament com indirectament.

Aquesta obra, i no sense motius, ha estat extensament qualificada. Amb un realisme que fa feredat, Capote ens relata el dia a dia dels assassins, els seus plans, els seus pensaments i la seva història biogràfica en conjunció amb les característiques i la vida de la família assassinada, que es defineix en la novel·la gairebé com a “model” de relacions parentals i molt estimada per a tot el poble per la seva bondat.

A sang freda no és ben bé una novel·la, però tampoc pot qualificar-se únicament com a assaig. L’autor combina amb un estil magistral la narració típica de la ficció i els resultats d’una investigació periodística exhaustiva per deixar l’empremta, ja no només del tràgic succés, sinó també de tot allò que els va empènyer i tot el què van remoure després. Indispensable.

7 thoughts on “A sang freda

  1. He sentit a parlar bé d’aquesta obra, però se’m van passar les ganes de tornar a llegir Capote després de ‘Desayuno en Tiffany’s’, que em va posar els pèls de punta de tant insuportable com em va semblar. Algun cop he pensat llegir-lo però tinc dubtes, em fa cosa que em passi el mateix, perquè se suposa que el llibre de la Holly també és una gran obra…

  2. Per a mi és un llibre “eternament” pendent! El teu apunt, magnífic, m’ho ha fet repensar…

    Gràcies!

    Com sempre, et llegeixo…

  3. Coincideixo amb la SU en quant a l’opinió de l’apunt i també amb en Xexu, referent al tiffany’s.

    Un llibre més al sac de les recomanacions

  4. Fantàstica! És una novel.la imprescindible. Excel.lent ressenya que farà tenir al punt de mira aquesta novel.la si no s’ha llegit.

  5. Sempre m’ha fet força mandra. El teu apunt m’en treu una miqueta però amb la llista de pendents tant inacabable que tinc , l’hi veig poc futur

  6. Jo com que la Su, és un dels llibres eternament pendents… a veure si podem posar-hi remei…

Deixa un comentari

