Fin

Aquesta obra, o agrada molt o no agrada gens. El boom que ha creat la novel·la, escrita per un treballador d’una fàbrica, va fer que en el seu moment molta gent la regalés o la comprés després de sentir-ne tantes bones crítiques. Sincerament, no entenc el per què de tant d’èxit.

La història enganxa molt a l’inici, però la intriga es perd al cap de poques pàgines. Hi ha tanta pressió i tantes incògnites que se m’ha fet cansada, sobretot perquè l’autor no dóna al lector allò que, almenys en el meu cas, espera.

D’originalitat, n’hi he trobat ben poca. L’han comparat amb un munt d’obres, és clar, perquè realment la història és una altra manera d’explicar allò que, en el seu moment, van fer Corman McCarthy o Pedrolo, però sense aportar-hi res de nou que sobresurti d’aquestes obres. Al contrari, és una novel·la que s’aguanta per la curiositat que desperta davant uns esdeveniments desconeguts que l’autor no revela en cap moment. Monteagudo “escapa” de l’obligació d’explicar, un recurs molt fàcil però que condemna l’obra, perquè fa que la història perdi tota versemblança i esdevingui un grapat de pàgines sobre fets incongruents. L’estil, directe però “adornat” amb molts adverbis que cansen, fa que llegim el més semblant a un guió cinematogràfic amb tapes dures i format de novel·la.

D’entre els dos grups de lectors que ha generat aquesta novel·la, jo em decanto pel segon.

7 thoughts on “Fin

  1. Qué curiós!
    Just fa un moment llegia una critica de Fin en un blog que visito tot sovint, he anat a la meva entrada de Fin per recordar quan l’havia llegit, he vist el teu comentari dient que la llegiries i he pensat: el deu haver llegit ja?
    Just aleshores he vist que si, que ja l’havies llegit, curiós no?

    Veig que t’ha passat com a mi, una novel·la justeta.

  2. Núria, quin és el teu blog? M’agradaria llegir la teva opinió, tot i que pel que veig coincidim. Gràcies!

  3. Tot i que a mi em va agradar, coincideixo amb que l’autor s’escapa d’explicar el final..i això deceb una mica.

  4. Me la van deixar i la tinc a la tauleta però m’he anat ressistint. Crec que després de llegir-te em costarà agafar-la.

  5. Estic d’acord amb tu, que agrada molt o no agrada gens. A mi em va captivar des del principi. A ma germana li vaig deixar i encara no me n’ha dit res… deu ser que no pot amb ella 🙂

Deixa un comentari

