Las vírgenes suicidas

La contraportada posa la novel·la pels núvols, i els comentaris que vaig llegir em van crear una imatge gairebé idealitzada d’una obra que qualificaria amb “està bé”.

La idea, s’ha de reconèixer, és original: un grup de noies adolescents, aparentment equilibrades i felices,  se suiciden sense motiu. A través d’un narrador passiu escrit en tercera persona del plural, una tècnica un xic estranya, Eugenides narra la seqüència de fets sense deixar–nos entrar en la ment de les protagonistes.

Un munt d’interrogants apareixen de seguida en la ment del lector davant la barrera invisible que no permet accedir als perquès de tot plegat. L’estil de l’autor, que frega l’extravagant, tampoc ajuda a endinsar-se completament en la història.

Ideal per a… amants dels drames freds i les novel·les estranyes.

Anuncis

3 thoughts on “Las vírgenes suicidas

  1. La veritat és que quasi mai em llegeixo les contraportades abans de llegir el llibre, normalment ho faig al contrari. I de vegades veus que no té res a veure amb el llibre, i molta gent que el recomana sembla que ni se l’ha llegit… Per això estan suposo, per que t’agafen ganes de comprar un llibre.

    No el coneixia, me l’apunto encara que algun altre que he llegit d’este autor m’ha deixat desconcertada.

    • Si, potser no m’hauria hagut de llegir la contraportada… La veritat és que aquest autor és una mica estrany, i era la seva primera novel·la, però a mi també em deixa bastant desconcertada en tot el que he llegit d’ell.

Deixa un comentari

