No em deixis mai

Una novel·la, per sobre de tot, estranya. A No em deixis mai, Ishiguro combina la ciència ficció i el sentimentalisme amb un toc d’intriga que recorre tota l’obra i que fa que el lector no conegui fins al final tot l’escenari on passa la història.

No explicaré gaire de l’argument perquè la gràcia és no conèixer-lo i anare fent suposicions a mesura que s’avança, però si que es pot dir que és una història que va més enllà de l’amor. Kath, la narradora, rememora la seva infantesa i adolescència, que van transcórrer en unes circumstàncies especials i que li han determinat la manera de ser i el seu destí.

Més enllà de les típiques baralles d’adolescents, els primers enamoraments i les sortides que trenquen les normes establertes, l’obra es qüestiona amb un alt grau de maduresa els sentiments i les emocions que els personatges experimenten. Tot i les contradiccions que caracteritzen la narració en tots moments, l’obra m’ha agradat, però potser m’esperava una mica més.

5 thoughts on “No em deixis mai

  1. si, aquesta deixa un regust extrany, però jo el vaig trobar molt ben escrit. Has llegit “el que resta del dia” del mateix autor? encara més ben escrit ( pel meu gust, es clar!)

  2. ai que estic adormida! Que volia escriure més i li he donat a acceptar…
    A mi no em va agradar gaire, me’l van recomanar molt i molt i després no li vaig trobar el què. Anava llegint i esperava trobar alguna cosa més. Està ben escrit però crec que li falta una bona revisió al llibre.

    De tota manera conec a moltíssima gent que li ha encantat, així que val la pena llegir-lo per saber si ens agrada o no.

Deixa un comentari

