La petita història dels tractors en ucraïnès

Diuen que en el teatre i el cinema és més difícil fer riure que fer plorar, i em sembla que amb les novel·les passa una mica el mateix. La petita història dels tractors en ucraïnès no està escrita amb grans paraules, ni amb un estil molt acurat, però cada anècdota que s’hi reflecteix arrenca un somriure al lector.

Un home gran i amb problemes per valdre’s per ell mateix decideix aparellar-se amb una atractiva i jove ucraïnesa. La protagonista, indignada per la decisió que pren el seu pare, lluita amb totes les seves forces intentant trencar un matrimoni claríssimament de conveniència.

L’humor és present en tot el llibre, que es guia per un argument principal i pretesament seriós però que en realitat diverteix extraordinàriament al lector. És una obra ideal per fer una pausa entre novel·les denses i feixugues i per gaudir d’una manera diferent de la literatura.

D’on ha sortit? De la portada estrident del volum, que crida als lectors des dels prestatges de la biblioteca.

6 thoughts on “La petita història dels tractors en ucraïnès

  1. El vaig llegir ja fa molt temps però encara el recordo bastant.
    Jo el vaig trobar molt trist, em costava trobar-li la part alegre.
    Però em va agradar moltíssim!

  2. A mi em va agradar. L’humor serveix per no plorar, la història d’un home gran sol, les filles del qual en passen i només li fan cas quan l’home s’enamora d’una noia jove i veuen perillar l’herència… També em va agradar de la mateixa autora Dues rulots.

  3. Per a mi ha estat sòrdida i depriment. Com que deu ser en part autobiogràfica ha de ser la millor novel·la que pot fer aquesta autora, raó per la qual ja ha de quedar esborrada de la llista pel futur.

Deixa un comentari

